Barekraft på Nordiska Galleriet
I Nordiska Galleriet selger vi først og fremst designklassikere som er designet for å vare livet ut – og forhåpentligvis gå i arv til en ny generasjon. Vi jobber med det motsatte av slitasje, og derfor er kvalitet og bærekraft naturlige nøkkelord for oss og vår virksomhet.
Oppmuntre til bærekraftig interiørdesign
Som forhandler av interiør og designmøbler ønsker vi å veilede kundene våre til å gjøre kloke innkjøp som bidrar til en bedre verden. Design- og interiørbransjen står overfor store miljøutfordringer, og vi i Nordiska Galleriet har et ansvar for å bidra til å redusere bransjens miljøpåvirkning ved å sette bærekraftsmål som er påvirket av FNs globale mål for 2030.
Høyere standarder for mennesker og miljø
Møbler og innredninger skaper kontekst, men skapes også ut fra mange kontekster. Mange av disse sammenhengene omfatter krav til leverandører, fabrikker og transportører om å ta ansvar for mennesker og miljø. I Nordiska Galleriet fokuserer vi på europeiske produsenter med nær produksjon, og du som kunde skal alltid kunne se i hvilket land et produkt er produsert.
Design av høyeste kvalitet
I neste omgang stiller vi også krav til de merkene vi velger å representere og selge til kundene våre. Kjernen vår vil alltid være at vi er en destinasjon for premium design - et sted der du kan møte, oppleve og oppdage moderne og klassisk design av høyeste kvalitet. Derfor er vi opptatt av å tilby virkelig god og gjennomtenkt design. Et møbel eller et interiørprodukt som er laget med omhu, varer over tid og kan med riktig håndtering få et forlenget liv og gå i arv til kommende generasjoner eller leve videre på et annenhåndsmarked.
Et miljøvennlig ressursforbruk
Som et selskap med mange ansatte har vi også interne miljøpolicyer. Noen av strategiene vi har implementert, er at vi velger å ta tog fremfor fly, og at bilene våre i størst mulig grad går på fornybar energi.
Smartere ressursbruk gjelder også valg av lokaler og lagre, der mange er selvforsynte med energi. Vi bestreber oss på å optimalisere emballasjen vår slik at vi sender så lite luft som mulig i pakkene våre, og oppgir produksjonsland for hver enkelt vare slik at kundene våre kan ta informerte miljøvalg. Med små skritt i riktig retning tror vi at vi kan forbedre både forbruk og produksjon og vårt eget fotavtrykk.